l and there's rainbow on the other side l life ends when we stop dreaming l spend more time trying to be better for yourself l

Friday, June 17

yaAllah beri aku perlindungan.

orangorang yg dah lame knl nana, sume ckp nana kuat, nana berani! tapi knp bile tuhan beri sedikit saje cobaan yg mcm ni, kau lemah?! nana ingat ape kata mama, tuhan tidak akan menguji seseorang hambaNya di luar kemampuan hambaNya itu. bak kata mama, 'kita tak perlu takot tunduk dan malu pada org yg tidak memberi kita apeape' jd knp nana nak takot tunduk dan malu pd korang. sbb bukan korang yg cipta nana, bukan korang yg lahirkan nana, bukan korang yg beri nana mkn minum pakai, bukan korang yg jage nana time nana saket, bukan korang yg beri kebahagian pada nana. korangg hanya 'perkara' utk menguji kesabaran nana. alhamdulillah nana masih kuat! nana, kalau ini bukan salah kau, kau tak perlu takot. tuhan sentiasa ade. kau aggp je ini mimpi plg bruk yg kau pnh lalui. yup, mereka hanya manusia yg hanya mampu bckp dan kita juga manusia yg tak mampu utk menutup mulut manusia. kalau korang mulut tempayan mungkin nana boleh tutup. haihh bialaa. satu masa nnt, cepat mahupun lambat, tuhan akan tunjuk juga kebenaranya. orang tua tua ade pesan, kalau berjln tuh jgn pdg ke atas je, nnt ade batu kat bawah takut tersungkur pulak. korang faham la sendiri yea? nana bukan bodoh atau dungu. cuma kurang pandai (kan lagi sedap ayat tuh) :') semua manusia pernah buat silap. even sampai matipun manusia takn pernah terlps dari membuat silap. kita manusia tiade hak utk menghukum. sedangkan tuhan pun ampun kan umatNya. ni kan kau hanya manusia! mungkin korang besar, berpengaruh, ade segalanya, tp ingat sume tuh takn lame. aku tabik korang! korangg mmg terbaek! now korang boleh berckp sampai lebam, korang gelak lah selagi mampu. aku percaya, bile korang dah penat nnt, korang pasti akn diam, bile sume dah melonjak dewasa, menjadi lebih matang dari sekarang, korang pasti akn berhenti buat keje keje pelik ni. berapa kali agk nya aku nak ingt kan. jodoh maut dan rezeki tuhan yg tentukan. and benda yg korang perlu tahu, aku diam tak bermakna aku takut, atau mengaku salah. cume aku rase dari aku terus layan ni, sampai mati pun takn pernah habes. sbb kita SEMUA, fikir kita BETUL. SEMUA NAK MENANG! pd hakikatnya, TUHAN dan TUAN punya bdn yg tahu segalanya. its okey la, asalkan aku rase aku bahagia, itu dah cukup utk aku. nth la, aku tak rase menyesal pun sbb pernah knl korang dan tahu sikap korang yg sebenar mcm mn. sbb bagi aku ni membuat kan aku lebih matang dlm memilih kwn. pape pun aku maafkan korang :')


.bile kita pandai menghormati diri kita, kita pasti pandai menghormati orang laen.

.i cant find the right words to make them understand.

 .jangan mengaku kesalahan yang bukan kita buat, nampak bodoh.

.berani kerana kebenaran, takut kerana kesalahan.

.diam itu lebih baik dari terus berkata kata yang akan mendatang kan dosa.

.tuhan beri telinga bukan utk manusia dgr pada fitnah.

.sebodoh dan sedungu aku, aku masih tahu apa itu dosa mengaibkan orang.


.siaran tamat.
hasil tangan :- nfz bryner
18june2011 / 12:50am

No comments:

Post a Comment